Just some thoughts

So I finally have a job interview! Next week on Thursday.

And I'm so nervous because I really want that job. I have prepared some questions with what to answer so I'm very prepared for the most common questions.


I think mostly it's so hard with how to look on the interview. I dont wanna look "to much", but I also want to be myself.
I don't wear makeup so very often, and I told my sister that I am afraid they will think I look sort of scruffy if I get there without makeup. But she didn't think that :D
And if I do get the job, I will indeed often get there without makeup so.. I guess it's good they know xD

How do you think with clothing overall when you go to an interview?

Oh so nervously it is!


Whisper me something
Postat av: Neesan

Hel och ren, det är mitt motto på intervjuer. Smink är överskattat i min bok.
Ha på dig det du tänker ha då du jobbar där.
Det är mina tips :)

Svar: Det är ett bra tips :D Jag har dock så mycket halsband jag älskar med skelett, vampyrtänder och sånt..och jag är rädd att de ska ogilla sånt. Men jag håller med smink är verkligen överskattat, jag skulle knappt ens vilja ha det på mitt eget bröllop. :P
Sabina

2012-10-19 @ 13:05:42
URL: http://kreativatanten.blogspot.se/
Postat av: Andrea

Hel och ren har jag blivit tillsagd, och sen ta bort ringar om man har många, piercingar ska bort med men det tycker jag är lite jobbigt :/
Sen har nån sagt klä dig beroende på vad för jobb det är, typ inte kostym om du ska på en intervju för ett industri jobb och sånt :)

Svar: Piercingar känns ju knäppt att ta bort :O har man piercingar tycker jag man ska visa upp det också får de istället fråga om man kan tänka sig att ta bort dem för jobbets skull.
Haha :'D tänk så är man en person som gillar i allmänhet att ha kostym men söker ett jobb där man ändå ska ha arbetskläder, då spelar det ju ingen roll vad man har för personlig stil. Det är det som är så svårt med det här jobbet jag har sökt. där har man ju sina egna kläder på sig.
Sabina

2012-10-19 @ 14:34:11
URL: http://zahnac.blogspot.se/
Postat av: Tina

"Klä dig som dem" - Har du möjlighet att se vad de klär sig i på jobbet, Kostym eller jeans?, så ta efter det så mycket som möjligt i din egen stil. (Jag vet att du egentligen inte använder jeans, men har de jeans på jobbet så tyder det på en mer avslappnad klädsel :P )
"Less is more" - Ha hellre diskreta smycken än en stor accessoar. Då ser du prydlig ut :)
"Be yourself" - Jag tycker fortfarande du ska klä dig i saker du gillar och känner dig bekväm i, annars kommer det synas att du känner dig obekväm under intervjun. Så ta inspiration av de två första påståendena och sätt din egen prägel på det hela ;)

Svar: Tack för tipsen :-D <3
Sabina

2012-10-20 @ 07:14:55
Postat av: Angelica

Klä dig absolut inte som någon annan men framhäv din elegantaste sida. Hur tråkigt det än är så har folk fördomar. Jag anpassar mig inte hur mycket som helst efter andra människor men jag skulle inte gå till en jobbintervju i trasiga jeans med nyckelkedja och någon av mina tröjor med dödskallar på. Då väljer jag hellre en snygg svart top med någon volang eller spetskant, en halvlång svart kjol, även den med någon volang eller spetsdetalj, svarta strumpbyxor av något slag samt mina stövlar i neo-viktoriansk stil. Helsvart, alternativt men fortfarande elegant. Har du sedan väl fått ett jobb efter en arbetsintervju iklädd något sådant så har du i alla fall inte marknadsfört dig själv fel. De flesta klär sig casual ibland och elegant ibland och har du visat en alternativ elegant sida och fått jobb så bör de även acceptera din causal alternativa sida.

Svar: Ja det är ett väldigt bra tips :D Tack!
Sabina

2012-10-20 @ 19:10:22
URL: http://www.whirlwind.nu

Leave your whisper here:

Your name:
Remember you?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Whisper:

Trackback
RSS 2.0