Heal the world

För 5 år sedan jag trodde att jag aldrig ville ha barn.
Alla sa
att en dag kommer du att känna en längtan och jag bara skrattade.
De senaste månaderna har jag känt det, varje gång jag ser ett barn jag känner en önskan att ha min egen, en liten kombination av mig och min fästman. Jag vet att jag inte på rätt plats i mitt liv just nu för att skaffa en, men det är faktiskt en bra känsla att jag en dag ska. Detta har fått mig att tänka en hel del .. VARFÖR vill vi alla skaffa barn till denna galna värld egentligen? Är jag ond om jag vill sätta ett nytt barn till denna egentligen ganska hemska plats? Så därför vill jag dela detta. Denna video fick mig att se att det finns människor som faktiskt bryr sig, och försöker göra världen till en bättre plats. den dagen mitt barn kommer vill jag att hen kommer att födas in i en värld utan krig och osäkerhet och detta kan bli möjligt om alla engagerar sig.

Så följ länkarna nedanför och hjälp till ni också att göra världen till en bättre plats!


KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.






5 years ago I thought I never wanted children. Everyone said that someday, you will feel the longing for one and I just laughed.
Lately I have felt it, everytime I see a baby I feel a desire to have my own, a little combination of me and my fiance. I know that I'm not in the right spot in my life right now to start making one, but it's actually a good feeling to know that someday we will. This has made me think a lot.. WHY do we all want kids to this crazy messed up world? And am I evil if I wanna put a child to this horrible place? 
So thats why I wanna share this with you. This video made me see that there is people who actually care, and trying to make the world a better place. So the day my child arrives, I wish that he or she will be born into a caring world without war and insecurity and this is possible if we all help a little.

So follow the links below and help to make the world a better place!


KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.

KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.


Whisper me something
Postat av: [lisabjernhagen]

sv. Jaså :D ja den var riktigt bra! annorlunda och med ett jättebra budskap tycker jag :)

2012-03-07 @ 12:14:03
URL: http://lisabjernhagen.com

Leave your whisper here:

Your name:
Remember you?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Whisper:

Trackback
RSS 2.0