Dry skin

Then I stopped being a teenager and the massive batch pimples disappeared, I have hard enough suffered from very dry skin. Såeciellt the eyebrows. I have not bothered me so much and I am extremely lazy in taking care of my skin, but recently has been a very ovacker red dry spot spread bredvin my nose so my sister told me about peeling and a good skin cream she uses.
So now I'm going to try this once a day for a while.
Tip mottage know if anyone has any more tricks: D
I fjälalr so much that I Kaner me like a snake sometimes
Since I stopped being a teenager and the massive batch of pimples disappeared, I have suffered from very dry skin. Expecially around the eyebrows. It have not bothered me so much and I am extremely lazy in taking care of my skin, but recently there have been a very unpretty large red dry spot spread beside my nose so my sister told me about peeling and a good skin cream she uses.
You see it? I'ts huge.
So now I'm going to try this combo once a day for a while:
Any other tricks if anyone has any would be useful ^^ Maybe a good cream to put on before sleeping?
There is so much skin falling of my face that I feel like a snake sometimes.

Whisper me something
Postat av: Orichime

Haha, söt. En orm xD

Men hoppas det funkar för dig : D

2012-06-21 @ 12:43:28
URL: http://Orichime.blogspot.com
Postat av: Jasmina

Ha, för mig är det helt tvärt om. Eftersom jag är tonåring är min hy väldigt blandad och jag har värsta kampen mot finnar och provar typ allt för att få dem att försvinna... Men du borde prova att använda A-creme, den är lite dyr (180 kr för en burk) och den kan kännas överdrivet fet innan du använder den, men den är så underbar eftersom den sjunker in i huden direkt. Krämen brukar alltid få bort mina torra partier som flagnar, så jag rekommenderar den starkt. Och aloe vera gel från apoteket är alltid bra, speciellt nu på sommaren om man bränner sig och torkar ut huden!

2012-06-21 @ 15:58:54
Postat av: Linnea-Maria

Jag är 38 och ganska naturligt har jag fnösketorr hud, inte så att jag får eksem men väldigt torr. Jag skulle vilja rekommendera dig att går till hälsokosten och köpa weleda eller Dr hauscka, väldigt bra märken. Jag gör min egen ansiktskräm eftersom jag lätt får allergiska reaktioner av de vanliga märkena. Jag har ett recept någonstans på bloggen som jag har gjort själv eller så kan du gå in på crearome.se och beställa råvaror och få recept där :). Jag brukar utgå från kokt vatten och kallpressad rapsolja och köpa doft och "hudgodis" från crearome. Lycka till och glad midsommar

2012-06-21 @ 20:16:09
URL: http://linneapalandet.blogspot.com
Postat av: Lesthi

Tack för tipset Jasmina :D

2012-06-22 @ 14:27:43
Postat av: Sandra

Finns en skitbra ansiktskräm på apoteket som heter Eucerin, vit burk med rött lock. Jättebra till torr hud och dryg är den!

2012-08-10 @ 18:44:33
URL: http://astarrynight.blogg.se/

Leave your whisper here:

Your name:
Remember you?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Whisper:

Trackback
RSS 2.0