Eyebrow project!

If there is something I'm very tired of it is that I have to draw half of my eyebrows on my face everyday!I want the whole eyebrow in an entire shape.

Unfortunately, I was stupid and pulled away each hair separetly instead of shaving in my youth, and since then, they have not grown as they should. :(


So yesterday I simply shaved off most of them and will now try to grow them out in a new shape.

Got a tip from a friend to apply castoroil every day, it will apparently help them grow.

So this is the beautiful before picture xD

In a few weeks we will see the result.

Here below, marked in red is the problem area, where my eyebrows have not grown in years.

 
Wish me luck! ;D

Whisper me something
Postat av: Sandra

Ah, samma problem här. Mina ögonbryn växter hela vägen där de ska, men jag har noppat dem för tunna nu i många år och det växer inte ut ordentligt igen. Vad är det för olja?

Svar: Det suger verkligen :( det är en olja som kallas ricinolja. Jag hoppas den ska funka!
Sabina

2012-10-13 @ 23:45:28
URL: http://astarrynight.blogg.se
Postat av: Orichime

Oh, spännande!
Vad har du tänkt dig för form? o:

Svar: Lägre ner än jag hade innan, eftersom håret växer bättre där, och sen mycket tjockare längst fram! :D
Sabina

2012-10-15 @ 19:13:31
URL: http://Orichime.blogspot.com
Postat av: Angelica

Har exakt samma problem fast i ett annat område. Mina ögonbryn har en full form fast de är alldeles för smala. När jag slutade plocka ögonbrynen efter tio år sparade jag ut dem i ett halvår men de växte så ojämnt att jag sedan dess trimmat dem tämligen smala för ett jämnare resultat. Nu försöker jag dock spara ut dem tjockare igen. Sex år efter jag senast noppade ögonbrynen kanske hårsäckarna återhämtat sig lite tänker jag. Hur det resultatet kommer se ut återstår att se. Jag vill så gärna ha tjocka och fina ögonbryn!

Svar: Det går verkligen segt, mitt vänstra växer hur mycket som helst men det högra har knappt nånting hänt på än :< baah! Nu ångrar man verkligen att man plockade med pincett så länge..
Sabina

2012-10-20 @ 18:54:50
URL: http://www.whirlwind.nu

Leave your whisper here:

Your name:
Remember you?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Whisper:

Trackback
RSS 2.0