Egoboost magazine

Ja, jag var ju tvungen att kolla in Blondinbellas nya tidning, jag blev så nyfiken. :D

Så här kommer nu mitt omdöme.




Layout: Tveksam placering av bilder hela tidningen igenom och dåligt val av typsnitt. Stora mellanrum mellan orden på en del artiklar. Skojigt dock att Isabella själv i egen hög person ska vara på framsidan av alla nummer som jag förstår det, kommer nog irritera många.

Innehåll: Så sjukt mycket gigantiska reklamannonser att man ibland glömde att det inte var ett tjockt reklamblad man höll i handen. Annars tycker jag det var vettiga och inspirerande artiklar trots att de alla förmedlade i princip samma sak. Dock förstår jag inte poängen med att släppa fler tidningar eftersom det mesta "egoboostandet" fanns ju med här. Känns som att det kommer bli långtråkigt i längden med denna typen av tema.

Bäst: Cv-tipsen

Sämst: Irriterande typsnittsval på många ställen.

Överlag känns tidningen lyxig eftersom den är så tjock och glansig, men som sagt, alldeles för tunnt med innehåll med tanke hur fullproppad den var med annonser för att jag ska lägga ut 55 kronor på den igen.

Whisper me something
Postat av: Sarah

Det känns lite som om hon vill bli Sveriges Oprah :P No shame in that, men då får hon nog bredda sin expertis lite!

2011-05-04 @ 08:32:54
URL: http://www.scenbloggen.com/shade/
Postat av: Sonja

Tack för recensionen! Är jättenyfiken på den här tidningen... funderar på att köpa ett ex, bara för att... önskar att bibblan hade :)

2011-05-04 @ 10:25:37
URL: http://hejsonja.se
Postat av: spiderchick

bra recension! Håller med dig. Tyckte tidninen kändes lite rörig stundom, detta pga av alla olika typsnitt, färger och bakgrunder.



Men allt som allt en bra tidning!

2011-05-05 @ 21:10:00
URL: http://spiderchick.nu

Leave your whisper here:

Your name:
Remember you?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Whisper:

Trackback
RSS 2.0